Southernmost Tip of Mainland Asia & Nusajaya

















Tanjung Piai & Nusajaya

Hampir setahun aku ber'mastautin' di Negeri Johor Darul Takzim ni, akhirnya last weekend dapat juga aku jejakkan kaki ke Tanjung Piai, Southernmost Tip of Mainland Asia... gempak tak... memang best tempat tu... yelah for the johoreans mungkin tak terasa sangat kepuasan tu, tp bagi aku the KEDAHAN, memang lah best... dr utara dan menjelajah ke kawasan paling selatan tanah besar atau lebih tepat benua asia...

Bukan itu saja, dapat masuk ke taman negara dan dapat sijil lagi... ha ha sengal tak aku?

Sebenarnya bukan ape, asyik mengadap PC ngan kerja-kerja kat ofis setiap hari, nak la juga g jalan-jalan kat Negeri Johor ni... Nak harapkan Bandaraya JB... bukannya ade ape sangat pown... bosan giler babs'...

Memang best dapat rehatkan minda dan yang paling penting "the freshness of the air" yang disedut.

Balik daripada Tanjung Piai, time macam awal lagi so aku ajak lah si Along gi Nusajaya... tgok bangunan-bangunan cantik ala Putrajaya. Aku paling suka Boulevard diantara Bangunan Pejabat Menteri Besar ngan Bangunan Dewan Undangan Negeri. Memang stylo lah binaan dia...

Lepas tu kitaorang gerak ke Puteri Harbour... snaps some photos and terus balik...

Takpe, lepas ni kalo ade kesempatan, InsyaAllah aku akan pergi lagi...

0 comments: